Prečo využiť naše služby

Ako obchodovať s Čínou

„Cez čínske online platformy si viem predsa objednať, čo len chcem. Prečo by som mal platiť niekomu za niečo, čo si viem za pár minút spraviť sám?“

Rozumieme Vám.

Niektoré dominantné platformy skutočne otvorili nové možnosti pre každého, kto hľadá cenovo výhodný tovar z Číny – drvivá väčšina výrobcov ponúka svoje produkty práve cez tento kanál.
Je tiež pravda, že veľa ľudí si objednalo tovar týmto spôsobom a všetko prebehlo bez problémov. Netvrdíme, že sa to nestane aj vám, ale počet prípadov, keď zákazníci dostali nesprávny, poškodený alebo chýbajúci tovar, je natoľko častý, že to nemôžeme úplne ignorovať.

Reklamácie

V prípade, ak vám nepríde deklarovaný tovar, alebo príde poškodený, môžete skúsiť tovar reklamovať.
To znamená v prvom rade odkomunikovať problém u výrobcu, a dúfať, že výrobca chybu uzná a bude ochotný s vami vôbec komunikovať. V prípade, ak s vami komunikovať nebude, existuje malá šanca na nápravu, reálne sa v tomto prípade nemáte veľmi na koho obrátiť.
Pokiaľ s vami komunikovať bude, neostane vám nič iné ako dúfať, že výrobca uzná svoju chybu. Ak sa predsalen dokážete s výrobcom dohodnúť, tak vám samozrejme vznikajú veľké časové prestoje, a možné finančné náklady, ak tovar musíte poslať naspäť. Zistíte tak, že v čase, kedy ste tovar chceli či už využívať, alebo predávať, tak riešite reklamácie s neistým koncom. Defacto ste tak v strate ako finančnej, tak časovej.

Aké sú výhody využitia našich sprostredkovateľských služieb?

Prvou veľkou výhodou je naše osobné lokálne zastúpenie priamo v Číne. Vždy je jednoduchšie, pokiaľ sa s výrobcom môžeme porozprávať v jeho rodnom jazyku. Odstraňujú sa tak všetky jazykové bariéry a možné prípady tzv. “stratené v preklade”. Z našej skúsenosti sú čínski výrobcovia pri kontakte s našim lokálnym spolupracovníkom taktiež otvorenejší, ochotnejší poskytnúť viac informácií a možných zliav.

Vďaka tejto výhode vieme veľmi rýchlo kontaktovať priamo výrobcu, a všetky potrebné informácie o samotnom výrobcovi a tovare prezistiť v krátkom čase. Celá komunikácia tak prebieha rýchlejšie a efektívnejšie.

Ďalšou výhodou je možnosť kontroly tovaru. Túto službu ponúkame našim klientom v momente, kedy sa ukončí výroba, a tovar je pripravený na zabalenie a expedíciu. Táto služba spočíva v osobnej návšteve a kontrole tovaru na mieste výroby. Je možne objednať minimum tejto služby ako vyhotovenie foto a videodokumentácie, ktorú vám pošleme na kontrolu. Pokiaľ nám bližšie upresníte obsah a jednotlivé úkony kontroly, radi ich spravíme – či už ide o námatkové vyskúšanie tovaru, skontrolovanie správnosti počtu tovaru, alebo iné. Až po schválení video/fotodokumentácie dáme pokyn na zabalenie a expedíciu tovaru. Pri balení a nakladaní tovaru je náš spolupracovník samozrejme stále na mieste, a kontroluje nakládku tovaru, aby sme mali istotu, že skontrolovaný tovar, a žiadny iný, sa naloží na ďalšiu prepravu. Kontajner následne zapečatíme, aby sme mali istotu, že počas cesty k vám nebolo s kontajnerom/tovarom žiadnym spôsobom manipulované.

 

“Prečo ste mi nacenili prepravu dvakrát drahšie než mi ponúkol čínsky výrobca? Myslel som, že prepravu účtujete 1:1, tak ako ich stanoví prepravca. Prečo je to teda o toľko drahšie? Výrobca tvrdí, že tovar príde až do Košíc za túto cenu.”

Áno, niekedy sa stáva, že vám ponúkneme vyššiu ceny prepravy než ponúkne výrobca v Číne. Ale.

99,99% týchto prípadov sa bohužiaľ skončí tak, že v momente, kedy tovar príde do prístavu v Európe, vám zazvoní telefón, kde sa vám na druhom konci predstaví zamestnanec špedičnej firmy. Následne vám oznámi, že máte uhradenú prepravu len po prístav, a dokým neuhradíte zvyšné faktúry, tak váš tovar ostane zadržaný v prístave. Samozrejme za denné poplatky.

V tomto momente sa môžete pokúšať vysvetliť, že výrobca vám opakovane potvrdil, že preprava je až na Slovensko. Zatiaľ sme sa nestretli s prípadom, kedy by to pomohlo.

Vyskúšate kontaktovať výrobcu. Komunikácia začne viaznuť, výrobca sa vyhýba a vyhovára, alebo prestane komunikovať.

Jediné, čo vám v tejto situácii pomôže, je uhradiť predložené poplatky, a doobjednať si prepravu. Sme presvedčení, že už v tomto bode zaplatíte za dopravu viac, než bolo naše pôvodné nacenenie.

Tieto situácie môžu vzniknúť z viacerých dôvodov. Z našich skúseností však prevažuje jeden – výrobca jednoducho nemá skúsenosť s dovozom tovaru na Slovensko, a sám nevie, či spomínané poštovné na veľkých Čínskych online platformách pokrýva dopravu až na územie Slovenska. Spravidla sú to ceny prepravy po prvý prístav.

Tak či tak platí – pokiaľ výrobca deklaruje, že cena prepravy bude dva-trikrát lacnejšia, než vedia zabezpečiť prepravné spoločnosti, treba sa mať na pozore.

Ako sme spomenuli – nákupy z platforiem môžu dopadnúť dobre a bez problémov.

Existuje však šanca, že z jednoduchého a lacného nákupu sa stane finančná a časová záťaž, ktorú budete riešiť niekoľko mesiacov. Najmä pri väčších objednávkach a nákupoch odporúčame asistenciu niekoho, kto má s obchodovaním s Čínou skúsenosti.

Pokiaľ nás oslovíte, necháte si vypracovať bezplatnú cenovú ponuku, alebo využijete naše služby, budete mať istotu že: 

Nájdeme a preveríme výrobcu, jeho históriu s obchodovaním a zasielaním tovaru do EÚ

– Preberieme všetku komunikáciu a výrobcom budeme osobne komunikovať v jeho rodnej reči a preveríme všetko, čo vás zaujíma

– Zistíme presné dodacie podmienky

– Tovar v prípade záujmu osobne skontrolujeme

– Zabezpečíme všetky úkony, aby vám tovar prišiel až ku dverám

O ďalších úskaliach a špecifikách pri obchodovaní s Čínou a výhodách našich služieb sa dozviete počas osobného stretnutia alebo prostredníctvom konferenčného videohovoru s našim konzultantom.

Kontaktujte nás. Radi vám pomôžeme.